Tuesday, May 15, 2007

If I were president...

Wyclef Jean's song clicked in my head last night. I was in bed and lay there with my eyes closed---basically tripping....but I had a thought that I couldn't shake at all. This blog relfects those thoughts.
If you had one chance to be the President of the U.S.A for a 1 month, what would you make a law. It could be either personal or a cause that you believe in. ANNNNDDD during that month, everything you did was irreversible or would skip through Congress and the Senate without rebuttal.

What would you do with that kind of power for a month? Would you address healthcare, war issues, gas prices, racial injustices or police corruption---the floor is yours.

Who is up for this challenge?

19 comments:

JustMeWriting said...

OHH... good question, and i love that song. I'm sure if you, or pretty much any other black man were president, things would go JUST as the song said, but I'm bring things back to a state of communism (as it was originally instituted, before the radical reform) I'd also make sure EVERY black person in the country got about 5 acres of land and an equally alloted sum of money to build and save. Then..."if I were president, I'd get arrested on sunday...assassinated on Monday, buried on Tuesday...if I were president".

Lo said...

I'd make sure every child actually got an education (or at least had the means available to them), with the best teachers and administrators money could pay for (which would mean their salaries would be commensurate with the precious cargo they are charged with educating...think NBA levels paychecks). I'd make sure there was health care for all and two acres of land for every citizen, plus the materials to construct a home guaranteed to anyone who was willing to build it.

Okay, and I'd throw in ten pairs of free high-end shoes for any woman (or man!!!) who was willing to contribute ten hours of her/his time to helping keep neighborhoods beautiful and crime free.

(...alright, that shoe thing was mostly for me...)

So this is what you think about when you lie in bed at night, DC? Interesting...

Hey Tanya!!!

Lance said...

if i was president...

hmmm...

i was thinking about that as i was driving back to new york from north carolina, bypassing washington d.c. on i-495.

if 9/11, wasn't a WHITE HOUSE CONSPIRACY and bin laden, on the real, sucker-punch us for no reason, then there would not be an afghanistan, total annihilation. just put a FOR SALE sign on the property and interested parties dial 1-800-THE-PREZ

saddam hussein would probably be living but under the cross-hair of our missiles and he will like the rest of the world will stop taking us for granted for being pussies.

saudia arabia. toast. y'all kno' damn well, bin laden is there or crawford, texas, but mo' than likely, chillin' at his mama's house in saudia arabia. where would you hide if you done something bad? mama might turn her head on some of the dumb shit you've done in your life, but she won't turn her back on you.

part 2 later...

Sheletha said...

lance is crazy

JustMeWriting said...

LOL..@ lo and the shoes...girl handbags for me...LOL. that's some good stuff lo, because I totally forgot about healthcare...'fake Canadian HealthCare Cards for EVERYONE' LOL. (remember that from dave chap.)LOL also at what dc's thinking at night...LOL. Hey Lady

Lance said...

part 2...

construction to fix the new orleans levee FIRST & FOREMOST, hurricane season is rite 'round da cornah. EVERY YEAR!

create new guidelines for FEMA for disaster assistance: any natural disaster within a ten mile-radius to be covered by the feds. five-mile radius 50/50 feds/state. one-mile radius. state funded or if it the damage affects more than 10,000 in a county, town or community then it's all feds.

upgrade the regional office with more people, which means more jobs. yeah, fed taxes will go up a little, but hell...i rather spend extra on our OWN people than to keep GIVING it away to people trying to kill us! backstabbin' mo-fos!!!!!

part 3 later....

Khoney330 said...

Lance is wiping countries off the map. Lo, got the shoes, education, and healthcare. JMW got the land and money, also LO, on that. My first thought was education also. College students need some help. Bush has stolen the student funding and put it only God knows where. Need that money back.

Sheletha said...

lance is painting the white house black..


where is george clinton when you need him???

dc_speaks said...

oh my goodness...Lanceman, you are my hero. LOL!!!

T, I nominate you to help me get my land.

Lo: hmmmmmm..I'll talk to you about that in a minute.

Sheletha: yeah he is...GO CAVS!

Khoney: where you been girl? There is more that you can come up with. be creative.

Excellent comments ya'll.

Keep em coming.

KIKI said...

If I were Pres...I'd make it a misdemeanor to cheat on your girl & a felony to cheat on your wife...no...ok...seriously...I think the law I would have to pass is ensuring housing for families or single mothers. While yes there is public housing available, mothers still have to jump thru hoops to get a roof over their babies heads.

Lance said...

part 3....

the economy.

for starters. any american company that seeks to create business OUTSIDE THE US, and then pimp-slapped US citizens to buy their shit would be taxed to the highest. that way, they'll think about going to mexico, india and elsewhere. hell, try callin' AOL customers service, you'll get akbar or mahamatiti to answer the phone and can hardly speek english. if that's the case, why not set-up and hire pooky, ray-ray n 'nem from the hood. same thing, but ALL AMERICAN!!!!

JustMeWriting said...

OH... I'd do away with free speech on the radio...LOL, all subject matter will have to go through my specially selected board...I'm sick of these nuts being able to say whatever foolishness they want...and XM radio would be no more...yeah, people would hate me...LOL. Also, EVERY job would have to have a free or low cost daycare center...that's another thing that kills our pockets...oh...and Tax's would be down to 1%, there'd be plenty on money in the economy if we did things right so...here comes right. lol

Lance said...

damn, justme...why don't you just say, i'll bring back gub'ment to the age of 1954?..

1954..
a time of youthful bliss.
...if you were white.

a time of not worrying about black on black crime at night.
...cause if you were black and out at night, rest assured there was whitey with ropes, "hangin'" around in the hood.

watermelons were sweeter then.
fried chicken too...cook'd in lard

no t.v after 12 midnight, when you heard them sing the national anthem on t.v., you best have yo' ass in bed....that's if you own'd a t.v. that was a luxury then, necessity now.

ahhhh, the good 'ol days

Shai said...

Oh, I like Lo's ideas, especially about the free shoes. LOL.

Girly_Girl said...

I would make 'motherfucker' the national word.

IYMS said...

I'd make a "Brother's Keeper" law in which we had to contribute to those in need (i.e., housing, medical care, education,transportation and etc.). In essence, every one would have something, sort of like a pleasant communism (smile).

Lance said...

"I would make 'motherfucker' the national word." - G_G

only in english, girly-girl....only in motherfuckin' english (;-P

dc_speaks said...

hey Saadia...i'm so sure you would make it a national word.

lol...

hey tiff...nice to see you around.

Ray said...

I cosign with justmewriting (ALTHOUGH IM SEMI-MAD @ her for taking the words otta my mouth). But I am gonna say it again, if I were president I'd get elected on Friday, Assasinated on Saturday, Burried on Sunday.

Hell that song is a candidate for a THROWBACK THURSDAY!!!

Oh and one more thang hommie, I co-sign with iyms in which i say "I'd make a "Brother's Keeper" law in which we had to contribute to those in need (i.e., housing, medical care, education,transportation and etc.). In essence, every one would have something, sort of like a pleasant communism (smile)." GO ahead hommie, Im outtie